Matthew Lipman (1923–2010), Amerikalı bir filozof ve eğitimci. Çocukları felsefeyle tanıştırma konusundaki çalışmalarıyla tanınan Lipman, düşünme becerilerini geliştirmeye odaklanan eğitim modeli "Çocuklar için Felsefe"yi (P4C) geliştirmiştir. Lipman, bu modeli, çocuklara eleştirel düşünme, problem çözme ve değerlendirme yeteneklerini kazandırmak amacıyla kullanmıştır. Çocukların doğal meraklarını ve sorgulama yeteneklerini destekleyerek onların felsefi düşünmeye yönelik bir temel oluşturmalarını amaçlamıştır. Lipman'ın çalışmaları, birçok ülkede eğitim sistemlerinde ve öğretim programlarında önemli bir etki yaratmıştır.
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.