Lipman, Felsefe eğitiminin değerlerin öğretilmesine yapabileceği katkıyı tanımlamak için önceki çalışmasının ötesine geçer. Etiğin vatandaşlık eğitimindeki uygulamalarını gösterir. Bununla birlikte estetiği, yaratıcılığın geliştirilmesiyle ilgili müfredat alanlarına dâhil eder. İlkokul felsefesinin bilim, dil, sosyal bilgiler ve yazma alanlarındaki eğitim reformuyla ilişkisini ele alır. Sonuç olarak felsefenin, çocuklara değerleri öğretme gibi zor bir görevde etkili olabileceğini gösterir. Bunu yaparken, ideolojik telkinden ve akılsız görecelilikten kaçınmayı ilke edinir.
“Felsefe Okulda ile Lipman, çocukları felsefi düşünmeye teşvik eden müfredat materyalleri geliştirir. Bu süreçte, öncü çalışmalarına devam ederken düşüncesindeki ince ancak önemli değişiklikler ortaya koyar. Ayrıca felsefeyi, çocukların okullarında temel konu hâline getirmesi, eğitimdeki basit çözümlere karşı bir denge sunar.” Tony W. Johnson Teksas Üniversitesi
“Profesör Lipman, açık bir dille kaleme aldığı bu kitabında felsefenin ilkokul müfredatına dâhil edilmesi için ikna edici bir gerekçe sunuyor. Yazılarında her zaman olduğu gibi, geleneksel felsefi düşüncenin çoğunun çocuklarla çalışmayla nasıl ilişkilendirileceği konusunda yol göstericidir. Bu kitap, özellikle estetik yaratıcılık açısından Felsefe Sınıfta‘nın tamamlayıcı bir parçasıdır.” William S. Hamrick Güney Illinois Üniversitesi
Felsefe Okulda Yayınevi: Usturlab Yazar: Matthew Lipman Çeviri: Mehmet Kerem Sayfa Sayısı: 404 Ebat: 13,5 x 21 cm ISBN: 9786057152930 Kâğıt cinsi: 60 gr. Holmen Kapak: Karton Kapak
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.